Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.07.2007 20:43 - Motorhead, Manowar, Джулай и незабравими случки по пътя!
Автор: breathe Категория: Забавление   
Прочетен: 7075 Коментари: 15 Гласове:
0

Последна промяна: 04.07.2007 02:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Адът и Раят се отвориха над малкото морско градче Каварна! За три дена бяха поставени два рекорда в историята на Българската рок сцена. Motorhead направиха най-шумния концерт на открит терен, а Manowar размазаха 20000 човека с безпрецедентната тричасова лекция на тема "The True Kings of Metal - мит или реалност?"! Майко мила, истина е! Те са истинските крале на метъла!

Денят е петък, тръгвам за Варна рано сутринта, но все още се колебая как да пътувам - с влак или на стоп. Половин час преди експрес "Златни пясъци" да потегли, решавам, че все пак ще го хвана. За първи път изпитах задоволство, че съм предпочел услугите на родното БДЖ - сравнително прилична чистота, работещ климатик, няколко човека в целия вагон (последното е задължителна предпоставка за що-годе нормално пътуване). В 6.40 потегли влакчето, в 14.20 ни стовари в Морската столица. Оставаше само да стигна до Каварна. Нямаше начин, човъркаше ме отвътре и все пак реших, че до там ще пътувам на стоп. И тогава започна истинското ми приключение.

Ако не ви се е случвало до сега да използвате услугите на варненските бакшиши - не го правете! Много по-зли са от софийските, същински лешояди! Колите им миришат, самите шофьори са потни и раздразнителни, а апаратите им, без изключения, са оборудвани с помпички. И трите неща ги изпитах на свой гръб и джоб със страшна сила! Само за сравнение, днес пътувах с такси от кв. Света Троица до София Ленд - излезе ми 4 лв. Не мога да ви кажа какво е разстоянието, но пък със сигурност за поне два пъти по-кратък път във Варна бях принуден да заплатя 6 лева! Да не говорим, че на всичкото отгоре ми беше препоръчано изключително настойчиво да бъда закаран чак до разклона при Златни пясъци!!! Естествено отказах и си слязох където трябваше.

Както обикновено правя, намерих си прекрасно местенце след табелата "ВАРНА" за стопиране - под хубава сенчица, на права отсечка след завой, близо до макла отбивка. И с бодро вдигнат палец започнах да чакам милосърден шофьор и да си пея някаква песничка. Мина се половин час, мина се цял час - никой, с изключение на два бакшиша, не благоволи да спре! Мислех си, колко ли трябва да си заблуден, че да предложиш таксиметровите си услуги на стопаджия. Още повече, че единия шофер беше арабин! Чак в 17.15 една нормална кола благоволи да спре и да ме качи. Представете си какво беше учудването ми, когато от вътре ме попитаха "You"re going to Kavarna, right? We are going to the Rock-fest there. Coming with us?". За втори път ми се случва чужденци, а не българи, да ме качват на стоп в собствената ми страна. Този път попаднах на германци. От Берлин. Хубави хора. Мъжът и жената, които бяха на не повече от 30 години, се бяха настанили в Албена три дни по-рано. Дошли на почивка заедно с родителите си и с двете си деца. Но понеже решили тия двамата, че точно тази вечер искат да си подивеят малко, зарязали децата и родителите си и драснали към Каварна. Следващ потрес - "Would you like a beer?" Hell yes! :) Само ако пичът знаеше как цял ден си мечтая за бирения момент! Двамата с мацката си отворихме по една бира, а огромния рунтав немски хипар спря след около 1 км при някаква бензиностанция и си взе и за него. Отвори си я най-невъзмутимо, казахме си "cheers!" и потеглихме! До Каварна, въпросния човечец, си отпиваше най-невъзмутимо от бутилката, като всячески даваше да се разбере, че изпитва огромно удоволствие от факта. Очевидно, че и на немците нищо човешко не им е чуждо! Пристигнаме в града, и докато се движихме по главната, забелязахме прословутите рисунки по стените на няколко блока. Мъжът: "Wow man, that"s Holy Diver! And that"s Glenn Hughes! Ha, great! Would you like another beer?" Мацката: "Yeah, and that"s Billy Idol over there! Let"s stop to take another beer!" Ех, ако имах как да остана за по още една бира, щеше да бъде страхотно. Но приятелите ме чакаха да пристигна повече от 2 часа и нямаше как. Извиних се, благодарих им за пътуването и за биричката, пожелах им приятен престой в България и тръгнах да си търся компанията.

Намерихме се точно там, където очаквах - пред стадиона, в едно открито заведение, където бирата се лее като из ведро, а кебапчетата придават на прохладната юнска вечер изкусителен аромат. Оказа се, че имаме един свободен билет за концерта на Motorhead, с който влязох! По-добре не можеше да се получи, не съм си и мечтал, че ще стана свидетел на двата най-потресаващи метъл спектакъла в България, и то в рамките на два дена! И това всичкото благодарение на въпросната компания, която пък ми подари за рождения ден билета за Manowar!

Стъмни се и решихме, че вече трябва да захождаме. Изтърпяхме подгряващите групи, за да дойде моментът, в който сцената притъмня и се чуха първите китарни рифове на Motorhead! Изведнъж звукът от колоните се усили двойно, за да станем свидетели на най-шумното възможно шоу. Леми Килмистър запя, и всичко живо заряза пейките, скамейките, случайните свалки с непознати и бирите и отиде пред сцената. Рокаджиите показаха класата си, изпълниха цялото северно черноморие с мощните си рифове, дадоха ни да разберем как се прави тежък рок и си тръгнаха. Сигурен съм, че нямаше човек, който да е излязъл от стадиона без да си усеща главата като църковна камбана по Великден. Тогава за първи път през живота си си помислих "А аз си въобразявам, че свиря на китара! Тия ни изкъртиха!"

На следващия ден бяхме брутално събудени от слънцето! Като казвам брутално, имам точно това предвид. Оказа се, за всеобщо учудване, че ако си разпънеш палатката на място, където няма сянка, сутринта вътре става поне 50 градуса температурата! Тогава разбрах как се чувстват горките парникови домати. После кафенце, после плажче, после бирички и после отново пред стадиона. За мое съжаление се наложи да вляза на комцерта сам. Останалите нямаха толкова голям интерес към групата, а и нямаха билети. За сметка на това, както ги оставих, така ги заварих 6 часа по-късно.

А за концерта, ооо, Концерта... Майко мила, майко мила... Manowar чисто и просто ни махнаха главите с тричасовата си брутална хеви метък сеч! И за да докажат, че са кралете на метъла, ни смазаха с цели 29 песни, направиха по няколко индивидуални сола, и изпълниха Химна на България! Няма да се впускам в подробности, защото всичко вече беше прекрасно разказано
тук. По традиция всичко завърши със запис на "The Crown and the Ring", последван от мощна заря! Само последно ще кажа, че когато концертът приключи (около 2.00ч. сутринта!), от всякъде се чуваха реплики от сорта на "Тия са нечовеци!", "Леле-е-е, какво ни причиниха!", "След този концерт спокойно мога да умра!" и други подобни!

И това всичкото няколко часа преди първия юлски изгрев, преди култовия празник "July morning". Но вече нямах сили дори да дишам. Нямах сили да гледам, нямах сили да вървя. Всичката енергия, която успях да запазя в себе си, беше насочена към едно действие - да се добера до полянката, на която за втора вечер си разпънахме палатките. После разбрах, че купонът е продължил на Камен Бряг. Вярвайте ми, ходех като ударен с мокър парцал и след двата концерта, както и всички, които бяхме в Каварна!

На сутринта проключението продължи. Ни жив - ни умрял, бях стоварен на гарата в Горна Оряховица, от където щях по-късно да хвана влака за София. Да са живи и здрави моите приятели, които ме откараха до там и благодарение на които успях да си купя билет! Представяте ли си, на тази европейска гара не приемат разплащане с дебитна карта, а единствения банкомат в радиус от незнам колко километра казваше недвусмислено "Out ov service". Нямаше и смисъл да търся работеща банка в неделя... Както и да е, с 15 стотинки в джоба, няколко изостанали сандвича в раницата и билет до Софоя, зачаках пристигането на за бързия влак в 16.10. Бърз влак, само как звучи, а? Някой незапознат би се подвел по наименованието. Бързите влакове в България имат ужасния навик да спират почти на всяка колиба, пригодена за гара и да престояват там зашеметително дълго, докато изнервения човешки товар изпуква от горещина и мизерия. Гъчканицата беше образцова, нямаше място да си оставиш багажа, камо-ли да седнеш. Жегата беше възможно най-добрата, а миризмата на пот в коридора - плътна и постоянна, въпреки отворените прозорци. С една дума - Ад!

Но пък пътуването си е пътуване, и независимо от всичко успях да му се насладя. Но се случи нещо интересно. Имаше някакъв чичка на около 60 години, който през цялото време се възмущаваше от младежта, от системата, от провинциалистите, от държавата, от работниците, от шефовете, от млекарите, от лекарите, от жегата, от пороите и от всичко, дето съществува на тоя свят. Най-голяма горчилка човекът изпитваше поради наглостта на мързеливите софиянци, които с цялата си наглост пътуват през целия път от Варна до София седнали, че даже и със запазени места, вместо да си хванат автобус и да стигнат с два часа и 15 минути по-бързо. Лично на мен ми се струваше, че вътре в себе си таеше дълбоко и непреодолимо разочарование от себе си, но не го попитах дали съм прав. Малко по-късно, на Мездра се качи млада жена в напреднала бременност. Повече от час горката не можа да седне никъде, никой не пожела да й отстъпи място, или просто да се сгъчка малко, че да не се тормози майката. Бабите и дядовците, които до момента бяха заети да съскат как никой не им прави място да седнат, започнаха назидателно и укорително да цъкат със зъби. И до там. Цъкането вече щеше да ме доведе до крайна степен на дислексия, ако не бях решил да попитам едни братя метъли дали не биха се съгласили да се сгъстят малко, за да седне жената. Помолих ги най-учтиво, и както можете да се досетите, отговорът им беше "Е-е, човек, естествено че ще й направим място! Кажи и да идва, ама да не се стряска от бирите". А бирите бяха мно-о-ого. Но пък съм сигурен, че ако мацката не носеше бъдещото си детенце, щеше с най-голямо удоволствие да пийне с тях. Отидох до нея и й казах, че през едно купе има едни пичове, които ще й направят място да седне. Ех, как чаровно се усмихна тя, как сърдечно ми благодари, направо ми изпълни душата! Ето, има останали хубави хора в България, въпреки всичко - и младата жена, и метълчетата, че чат-пат и хубави чужденци ни навестяват! :)

Вече съм си вкъщи. Наравно с емоцията от концертите на Motorhed и Manowar, пазя и тази от чудно интересните хора, които срещнах по пътя си. Невероятно е как няколко толкова различни случки могат така зашеметително да се вплетат в един прекрасен спомен за Джулай морнинг! :)




Тагове:   Manowar,   незабравими,   Motorhead,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. enjoy6 - Mnogo interesno i priatno mi be6e da ...
03.07.2007 21:42
Mnogo interesno i priatno mi be6e da spodelia s teb chydesnoto ti ulsko ytro, chetejki postinga, naistina si prejivjal jarki morski emocii.Rano sytrinta na sa6tia den i v planinata be6e ne po malko velikolepno i valnyva6to:)))
pozdravi
цитирай
2. breathe - Определено емоциите бяха "...
03.07.2007 22:02
Определено емоциите бяха "яки"! :)
Иначе би ми било много интересно да разбера как си си изкарала на планината. И на коя планина си била. :)
цитирай
3. estel - Ааа, невероятни Емоции си изживял. ...
03.07.2007 22:20
Ааа, невероятни Емоции си изживял...А всяко пътуване е неизбежно свързано с Наблюдението върху човека! Но разочарованието и забавлението там вървят ръка за ръка... ;-)
Хм, може и да съм те видяла по пътя като стопираш-по това време се прибирам от работа от Златните...;-)
Със сигурност видяхме стопаджии на пътя в събота към 17,40 ч, но пътувах в маршрутка до Каварна-при това натъпкана до тавана- обаче все с братя и сестри от правата вяра...:-)
Чудесно си си изкарал; повярвай-дори не толкова приятните изживявания стават след това част от Спомена за Голямата Емоция...
Хм, аз лично посрещнах Джулая, мръзнейки от студ час и половина на каварненската автогара...Поредица от организационни недоразумения, но...на кой вече му пука?
Hail and Kill!


цитирай
4. enjoy6 - izgreva e velikolepen v nejnite ...
03.07.2007 22:42
izgreva e velikolepen v nejnite debri na naj cove6ktei i topl Rodopi, be6e velikolepno s izpastrenite s jalti eniovcheta poljani i s jyjeneto na pchelite..inache zaslona do, koito si napravih razhodka "Eho"
цитирай
5. venercheto - хехехехехех :)
03.07.2007 23:09
супер постингче, изкефи ме! завиждам ти, а най-вече за неопорочения поглед върху света :)

за съжаление heavy метал-а не ми допада, но знам какво е да си на концерт на любима група..няма такава енергия!!!.. и споко, колкото и да са недостижимо големи тия виртуози, най-важното и при тях е желанието...кефа от музиката :)

пак прегръдки от мен, пък ако даде Господ, може и бирички да има един ден :)))))))))))
цитирай
6. ideaisis - направо ми се реве, че не съм била ...
03.07.2007 23:34
направо ми се реве, че не съм била там.:(((( Добре, че вчера наваксах с 3 часа концерт на Richard Galliano на местния jazz fest, но наистина ти завиждам за цялото приключение и най-вече за концерта на Manowar. Пак да идеш и да разказваш:)))
цитирай
7. gamina - :)
04.07.2007 00:00
Ехааа..все по-черна завист ме гризе, че не успях да отида. Къде заради концертите, къде заради самата Каварна... Но ще наваксам, next time ;)
цитирай
8. innersmile - благодаря за интересния разказ :) ...
04.07.2007 01:01
благодаря за интересния разказ :) описал си го много емоционално и "живо" :) много ценен пост!а не мога да си представя самото преживяване колко по-ценно е било :)
цитирай
9. hady - ох тоя концерт. . . ох тоя джулай. . . ...
04.07.2007 01:21
ох тоя концерт... ох тоя джулай... много добри бяха... и разказа беше добър... наистина много добре браво...
цитирай
10. breathe - re: :)
04.07.2007 02:12
@estel
Емоциите бяха зашеметителни, цяло приключение! :)
А ако си пътувала в петък между 15.00 и 17.30 от Варна нагоре, със сигурност си ме видяла. Аз най-невъзмутимо си висях там! ;)))
Иначе какво стана на каварненската автогара, все пак стигнахте ли до някъде или буквално там си посрещнала зората?

@anjoy6
Родопиии... Магия е това, не просто планина! Да посрещнеш първите слънчеви лъчи там.. Сигурно е прекрасно, но няма как да разбера колко прекрасно е всъщност, без да го видя с очите си. Което със сигурност ще направя през август, когато се вихрят едните ми ти сто гайди там. :)

@venercheto
Ми кво да ти кажа, аз съм ти вече фенклуб на тебе! :)))))
Бирата е от мене, ти само кажи кога и посочи мястото! И вземи лудите си дружки от НАТФИЗ! ;))

@ideasis
Определено пак ще отида на Каварна догодина, това лято плановете ми са за други също толкова интересни места. В общи линии, целият август ще съм на път из България. :)

@gamina
Ей, пък аз на тебе ти завиждам за Кончето! ;))))
Дано си изкараш страхотно, ако имаш възможност, много ще се радвам да разглеждам снимки после! :)
Сърдечни поздрави!

@innersmile
Знаеш ли, честно казано въобще не очаквах, че ще ми се случат толкова интересни неща наведнъж. Поне нямаше такива изгледи в началото, ама както гласи поговорката, "Ти къде го чукаш, то къде се пука". :)) Радвам се, че ти харесва постингът! :)
Поздрави от мен!

@hady
Мнооого добри, ама наистина много! :)
Поздрави!
цитирай
11. viovioi - ~~
04.07.2007 13:08
Радвам се за емоциите които си имал. Хубав постинг.Поздрави и от мен))
цитирай
12. amaranth - Ехх breathe...
04.07.2007 21:06
..като ти четох разказа направо се пренесох там на брега :)) винаги ми е било мечта да го изживея това, но точно сега съм малко далече от БГ.. сред онези "хубави хора", които можеш да опишеш с три думи - ред, точност и бира ;) но не и с ''heart of steel" ;)
а да посрещам Джулая на родния бряг продължава си стои в списъка ми с неща, заради които си заслужава да живея ;)
пожелавам ти още мноого летни китари :)
цитирай
13. magrathea - breathe,
05.07.2007 17:47
а шадравана? Видя ли шадравана?!! :))))
Много свеж постинг! :)))
цитирай
14. breathe - Неее, не го видяааах! :((
05.07.2007 17:57
Неее, не го видяааах! :((
Но пък за сметка на това видях представители на всичките мото клубове в България, както и един метъл, който се къпеше чисто гол под душа, дето е на плажа. После пича си сложи тениската на моторхед и започна да се шляе насам-натам по гол гъз! :-D :-D
Лелее, бях забравил за тоя индивид, иначе щях задължително да го спомена в постинга!
цитирай
15. magrathea - :)))
05.07.2007 18:09
мото-рокерите и аз ги видях :)
не че съм ходила в каварна - не съм :( обаче те преди и след концертите минаха през града :) и редовно се засичахме по улиците тези дни :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: breathe
Категория: Забавление
Прочетен: 436534
Постинги: 34
Коментари: 380
Гласове: 7355
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031